tirsdag 7. juni 2011

Tant og fjas

Jeg vet at jeg har lovet et innlegg om reiseopplevelser, men siden jeg er på flyttefot for tiden er det kaos selv i de digitale bildene. Så det får vente litt til. I mellomtiden kan dere få litt pauseunderholdning.

Jeg tenkte jeg skulle sjekke været for de kommende dagene i Trondheim. Så jeg gikk inn på yr, som ga meg dette bildet:


Ok, tenkte jeg. Fare for småregn i ettermiddag, men deretter bra og ganske fine temperaturer. Bra førsteinntrykk. Men, finn en feil.
Vel, rubrikkene under diagrammet stemmer ikke overens med diagrammet. Og overskriften. Hurdal? Nytt forsøk:




WTF?! Mölnlycke? Bedre lycke neste gang, yr! Alle gode ting er sikkert tre:




Neida, fremdeles Sverige. Munkedal. Det har jeg ikke hørt om en gang. Vi prøver en siste gang:




CHILE!? Hva skjer'a? Jeg ville ha værmeldinga for Trondheim. Viser diagrammet været for Trondheim? Kanskje sannsynlig siden det avviker fra rubrikkene nedenfor i alle tilfellene, men hvordan kan jeg være sikker på det?

Men artig likevel. Du kan jo drive litt gjettelek - hvilket land havner du i neste gang? God avslutning på arbeidsdagen! :)




PS: Yr opplyser i en boks øverst på siden at de driver oppdatering ml 12 og 15 i dag, og at sidene kan gå saktere enn normalt i den perioden. Sakte er noe annet enn dette, altså.

Ingen kommentarer: